أستمتعت اليوم ,,, بفضلهم

4_5_2009

يوم لا ينسى أبــــــــــــــــــــــــــداً ,,, لم أذهب للأماكن جديدة نمط معتاد من رحلات الكلية ,,,لكن هذة المرة أستمتعت لأقصى حد 🙂 ,,, الجديد أن أصدقائي في الكلية قرروا أن يستمتعوا بأخر رحلة دراسية  ,,, أن يستمتعوا لأقصــــــــــــــــــــــى حد ,,,,  جو رائع من الصداقة كان يعم باص الرحلة الذي لم تحتوى ذكراً واحداً  🙂 🙂 سوى  سائق الباص ,,, رحلة بنات * بنات

إبتسامات وأحياناً ضحكات يسمعها سائقوا السيارات المجاورة  🙂  ألعاب ونكت ومسابقات ( طبعاً لم أفز بمسابقة واحدة لكن سارة  أعطتني شوكلاتة وسرقت أنا وإيمان كيس البالونات 🙂 بصراحة سرقتة وهيا مقلتش لحد 🙂  ) ,,,, الاء مسؤول النظافة مسكت الكيس رايح جاي يا بنات محدش يرمي حاجة على الأرض الباص بمليون جنية  ( سوائق الباص طبعاً هو اللي قعد ينبة على الباص وعلى الكراسي ) 🙂 ,,,أسماء وشوية بنات كانوا مسؤلين عن برنامج الرحلة :),,, ومش هقول لكم على سارة جميل والاء1  اللي حضر كفاية عليه اللي شافة واللي محضرش فاتك نص عمرك 🙂 ولا أقولكم على خفة دم مروة اللي ميتوصفش  ربنا يكرمها يا رب والاء2 ومي كمان ,, أول مرة أتعامل مع مي بس طلعت عسوله خالص  ,,,كله بقى وسارة ممدوح عسل وهيا خايفة في الحسين وطالعة تجري 🙂 ,,,,,,   وسماح السكرة ,,, ولا شلة مدينة الاطفال زينب واية1 واية2 ونورة وهما عارفين قصدي ,,,, والاء3 كل ما أشوفها افتكرها وهيا مغمى عليها السنة اللي فاتت في اللعبة بس السنة دس محصلش حاجة ,,,  زينب بقى دي حكاية 🙂 ورنا عاطف عسل  ولا لما خلت سماح تفتكر أنها مات  🙂  ههههههههههههههه  ,,,, وسيبكوا من دى كله واية1 وهيا بتصرخ ذي العصفورة في قطر الظلام   🙂 وأية 2 بقى وهيا جمب سماح في نفس اللعبة ,,, أصل أحنا بصراحة ركبنا قطر الظلام دى يجي 3 مرات أممممممممممممممممم  مها لما أنا وهيا ركبنا الشلال لوحدنا وطلعنا ذي الكتاكيت الغرقانه 🙂 ,,,,  وندى اللي طلعت الرحلة وهيا مش عارفة أنها طلعت 🙂 ,,, أصلها أخدت القرار قبل الرحلة بنص ساعة 🙂 بس الحمد لله طلعت ,,, سيبكوا من دى كله وشوفوا منار  🙂 سكرة ومش هقولكم على اللي عملته أصله سر 🙂 بصراحة كل البنات كانوا يجننوا

في وسط اللعب أسماء سألتنا أية الأستفادة من الرحلة يا بنات ,,, الاء1 بسرعة قالت لها علشان أفرج ولادي على الصور لما يكبروا 🙂 وأقول لهم على مغامرات ماما 🙂  ,,, وأنا قررت كمان أقول لهم بس ربنا يستر بعد اللي هيشفوه مش هقدر أقول لهم عيب بلاش شقاوة 🙂  🙂   هههههههههه

أنا كنت فرحانة قووووووووووووووووووووي وكان نفسي كل البنات أصحابي يطلعوا وكمان كان نفسي رنا حسلم تطلع معانا كانت نقصاها بجد بس حصل خير متعوضة إن شاء الله في رحلة التخرج اللي بنخطط لها 🙂  🙂  قريبــــــــــــــــــــــــــــــــاً

وعلشان منساش حد أسمحوا ليا أكتب أسماء أصحابي اللي كانوا معايا في الرحلة كلهم وبتريب جلوسهم في الــــــــــــــــــباص أبو مليون جنية 🙂

الاء2 _ الاء 1

مي _ مروة                          سلمى _ أسماء

إيمان1 _سارة2                           ندى_منار

حنان _ سارة1                       إيمان2_أيمان3

مها_الاء3                                أية1_أية2

رنا _سماح                                  زينب – نورة

وباقي البنات بنات دمهم خفيف أصغر مننا ربنا يكرمهم ويطلعوا رحلات كل سنة قبل ما يتخرجوا ذينا وميطلعوش 🙂

6 thoughts on “أستمتعت اليوم ,,, بفضلهم

  1. ما شاءالله على الروح الحلوه و الكلام اللى طالع من القلب تلقائى وحلو ده
    ربنا يجعل السعاده والفرح من نصيبنا دايما يارب
    و احلى و اطيب وارق صحاب بجد 🙂
    و الف حمدلله على سلامتكم وهستنى اسمع المغامرات 😉
    وجاامد جو النظام والمسئوليه ده كمان ..ميه ميه على اجمد بنات 🙂

  2. وعلى فكره سلمى مكلتيش بقيت احداث الرحله قبل ام نوصل بساعه ونصف عملت ايه غنت واغنيه لام كلثوم والا قالتها دى اغنيه . وشربت حجرين على الشيشه. على جديد.
    ماشى يا سلمى بقى انا خفت ليه الفضايح دى. انا كنت مرعوبه من هذا المكان. (اشهد ان لا اله الا الله وان محمد رسول الله) انا امى روحت قولت لماما قالتى انتى اخرك يا ساره رحله فى الحضانه وحد كبير يكون معاكى ياخد باله منك. .

    • باقي الأحداث خليها في قلبي يا كروانه 🙂 والتغريد بتاعك وداني مش قدرة تنساه 🙂

      بس أنتي كنتي عاملة جو جميل

  3. أنا مبسوطة علشان انتوا اتبسطوا كأني كنت معاكوا… ان شاء الله متعوضه… فين اللي قولتلك عليه 🙂 🙂 ;)… وشكرا ياسلمى على انك افتكرتيني … أحبك في الله 🙂 (K)

Leave a Reply

