ذكريات وأدونها _ دفعتــــــــي

This slideshow requires JavaScript.

كـــــل يوم أقعد أفكر هقول شكراً لمين النهاردة وبجد محتاره جداً في وسط كل أصحابي مش عاوزة أزعل حد لاني مشكرتهوش أو مبدأتش بيه ,,, والنهاردة قلت مش هشكر فردي وهيكون النهاردة خاتمة سلسلة شكراً والشكر هيكون  ” لكشه 🙂 واحدة ” ,,,,  وقررت أوجه الشكر لدفعتي كلهــــــــــــــــــــــــــا  وطبعاً ذي ما انتوا شايفين قد أيه هما كتير 🙂
هبدأ بأكتر ناس قضيت معاهم أيام السنه دي وأكيد هما مشروعي  ,,,  ( إيمان , رنا , منار , ندى ) شكراً لأنكم أعطيتموني ذكرى جميله اتذكرهـــــا

الجروب التاني من البنات ودول حبة عسل في المشروع ( شيماء , الشيماء , سارة , سارة , سلسبيل , حنان , حنان ) شكراَ لعشرتكم الطيبه ومعروف إبتسامتكم
ولاد المشروع بتاعي فرد فرد ومن غير ما أذكر أسماء لأني خايفه فعلاً أنسى حد ,,, شكراً لأنكم بجد ناس جدعة وطيبه وفيكوا الخير

نطلع برة المشروع 🙂 ,,,, أصحابي بقى كلهم ( سلمى سيف , سلمى الصحصاح ) أنتوا اللي سميتوا على أسمي 🙂 ,,, ( مروة الباز , مروة حسين ) بجد أنتوا قلوب طيبه قوي ,,, (وردة , منار حمدي ) بتخلوني أفرح من قلبي  ,,,,,  ( رنا عاطف , سماح عمر , زينب حامد , نورة علاء , الاء دراز , اية عبد الوهاب , أية محسن ) أنتوا شله دماغ وكنت بكون مرتاحة في وسطكم قوي وكأني وسط أخواتي
( سلوى عدي ) بحب أوي اناديكي سلوتي 🙂 ,,, فاطمه حمدي أنتي برنسيسة

( شيماء إبراهيم ) ربنا يكرمك علشان أن بحبك 🙂 ,,,, ( إيمان أحمد وسارة تحفة ) مش قلت ليكوا الصحبية مش بالأيام أنا حاسة أني أعرفكوا من عشرين سنة ,,,( إيمان محمد أحمد 🙂 معرفش لية حبيتك لما أختلفت معاكي ,,,(هبه  ” أنتي حلوة 🙂 ” وكل البنات اللي معاها وأسفة اني مش عارفة أكتب أسمائكم 🙂 لاني مش متذكرها قوي بس معرفش لية بحس أنكوا أصحابي بجد ) ,,,

نجي بقى للشله الأهم على الأطلاق 🙂 ( مروة أبو الحسن و, الاء أحمد والاء السيد ) يخريبت كدى انا بحبكوا بشكل غبي 🙂 🙂
ساميه 🙂 أنا بحبها موت ويمكن الكلمه مش جايبه الحب كله بس عفويتها وكلامها الكتير 🙂 يخلي طوب الأرض يحبها

سارة ممدوح وعينيها الحلوة :)وخفة دمها وعفويتها الجميلة 🙂 ,,,,, البرنس الجامد قوي حنان أباضة وحلاوة ضحكتها وبموت فيهـــــا مووووووت ,,, دينا وسمر الصاوي وسمر الديب وحسناء أنتوا بجد شلة جميلة وأنا بحبكوا قوي

بصوا بقى أنا هكمل اسماء البنات بجد بس أنا بكتب الكلام الفجر فأتوقع أني نسيت اسم اختي ,,,,

بجد انا من الناس المحظوظة جداً ربنا أداني أهم مفتاح في الدنيا محبة البشر أحياناً بقعد أقول انا مش بحب فلانه وأنا وانا ,,,, وبعدين برجع على مفيش لأني بكل صراحة بحب كل واحدة أبتسمت في وجهي مرة ,,, أحياناً بقول أن الموضوع دى جاب ليا مشاكل أكتر من محاسنه بس لما أسمع من بنات متعملوش حتى معايا أنهم بيحبوني بفتكر أن ربنا لما بيحب عبد بيحبب فيه خلقه ,,, وأنا بجد بحب خلقه كلهم اللي كانوا معايا في الدفعة طبعاً
صحيح هنسى أسماء ناس كتير بس أنا متأكدة أني مش هنسى ولا شكل واحد هفضل دايماً أفتكر وجوه جميلة وأبتسم ,,,يعني مثلاً إفتكرت الوقتي سميه نور 🙂 متعملتش معاها يجي 5 مرات على بعض بس وأنا بكتب الكلام دى حاسه إني بحبها !! صحيح مش هشوفها تاني لكن لما أفتكرتها قلت ربنا يصلح لها الحال
أنـــــــــــــــــــــــــــــــــا نفسي بجد أفضل على تواصل مع كل بنات دفعتي ,,, لأنهم بجد عشرة متتعوضش أبداً

أعذروني لو نسيت أسم أنا هزود أسماء كل ما أفتكر بس ياريت نفتكر بعض بالدعاء  بجد فخورة أني كنت فرد منكم 🙂 ,,,,,,  يلا سريعاً ننقل على الجزء التاني من الدفعة واللي بيدعي أن البنات ظلموهم في حجز البنشات 🙂

بشمهندسين دفعتي 🙂 أممممممممم متعملتش مع ناس كتير منهم وطبعاً دى من سوء حظي لأنهم بجد على مستوى من الأخلاق والعلم ,, بس أسمحوا ليا أشكر أهم واحد فيهم علمني حجات كتير جداً انا وبنات تانيه وبدون مقابل وللأسف مكملناش في الجروب معاه ,,, لما بيسألوني منين بتعرفي برمجه أو أتعلمتيها فين دايماً ردي ” أستاذي ” البشمهندس كريم الله …شكرا يا بشمهندس أتعلمت منك كتير فعلا ويارب يبقى في ميزان حسناتك

ولأني بحب أختم بالشئ الطيب أسمحولي أشكر معيدين دفعتي ,,, من أكتر المعيدات اللي دمهم خفيف وأتمنى من قلبي نفضل إصحاب البشمهندسه سهام 🙂  من أول سكشن حضرتة الترم التاني لقيت نفسي بحبها قوي ولقيت إنسانة رقيقة وطيبة وخدومة جداً  ربنا يارب يكرمك
كمان أسمحولي أشكر البشمهندسه ماهي علشان ان حبيت الإتصالات معها وكمان بحب أسلوبها ورقي تعاملها
البشمهندسة إيمان والبشمهندسة شرين  شكراً على حرصكم على تعلمنا وبجد أنا بحبكم

نجي بقى للقسم الأخر برضه معيدين القسم بتاعي  🙂 ,,, أكتر بشمهندس بجد نفسي أشكره لاني أتعلمت منه كتير جدا جدا البشمهندس أحمد عباس شكراً يا بشمهندس لأنك خلتني أعرف أن في حته في دماغي لازم أفكر بيها 🙂 🙂
أخيرا البشمهندس أمير شكراً تعبت معانا في المشروع ولأنك  مرة قلت ليا متزعليش 🙂  ,,,, شكراً لكل دكتور ومعيد في قسمنا,, أتمنى أن في يوم من الأيام أكون رمز يفتخر بيه وتقولوا سلمى كانت تلميذتنا:)

14 thoughts on “ذكريات وأدونها _ دفعتــــــــي

  1. يعني أعيـــــــــط ولا ايه !!
    ياريتني ما قرأت .. بجد حلووووووووووووووة بشكل بشع 😀
    والله يا سلمي انتي سكر وبموت فيكي بجد
    ربنا يارب يحبب فيكي خلقه كمان وكمان ويرزقك دايما بالصحبة الصالحه اللي تبقي سبب في قربك لربنا وسبب في حيه ليكي أكتر
    بحبك جدا .. وطبعا علي طول اخوات ومع بعض 🙂
    والمفروض احنا كلنا نعملك مدونه نقعد نرص فيها اللي اتعلمناه منك ( سواء عالمستوي العلمي او الانساني)|

  2. كتير حلوة جداااااااااااااااااااااااااااا يا سلمى كان احساس صعب عليا اخريوم فى الكليه كان يوم المناقشه قد ام كنت تعبت قد ام كنتيش عوزة اليوم دا يجى ونفضل فى الكليه. ربنا يكرمكم جميعا ونلتقى على خير فى ايامى جايه تانيه احلى وربنا يديم الذكريات الجميله ومن كل قلبى لكل فى فرد فى الدفعه اتمنى ليكوا السعاده والتفوق فى حياتكم .احبكم فى الله.

  3. Maleeeeeeesh da3waaaa ana 3awza tadweena 5asa beya :((( 😀 :P:P:P

    bgd ba7ebk awiii w konty a3az as7aby …. rabena yekrmk w yes3edwk yarab w ye7a2a2 kol amaneky … yarab nefdal es7ab 3ala tool

    Luv u awii wallahy ♥♥♥

  4. بصرااحة دايما بحس ان فيكى حاجة مميزة حتى وانتى بتودعى اصحابك وبتشكريهم مميزة
    :-> :->
    انا كمان عاوزة اقولك ان انا حبيتك اووى لما اختلفت معاكى وعايزة اشكرك على كذا نصيحة قولتيهالى فالكلية وعلى النت
    فى حاجات غيرتنى بجد من جوايا
    وبجد كلامك حلو اووى يا سلمى عشان هو فعلا طالع من قلبك
    🙂 🙂
    اتمنى انى اشوفك دايما فاحسن حال واسمع عنك كل خير
    ويا رب نتجمع كتير ونشوف بعض كتير
    ولو بعدنا اوالدنيا فرقتنا
    نتجمع تانى ونشوف بعض فى الجنة

  5. rbna yekremk ya salmty elaziza……rbna yhabb feky kol elnas daymn ya rab ….atmna laky kl al keir we elsada …..we atmana enna la naftrk abdn we nefdal agd3 sehab tol elomr ensallah…..b7bk awiiiiiiiiiii ya habibat kalby we whashtny awwiiii…

  6. سلمتى …اولا انتى عارفة انا كنت مفكراكى ايه وهو ف اعدادى هندسة
    ثانيا..انتى كنتى اول واحدة احبها ف الكلية اووووى بحسك اختى والله يا سلمى وعشت معاكى انتى وسلمى وسلمى احلى ايام حياتى
    بيعجبنى فيكى حيويتك ونشاطك الدائم وحبك لناس وحب الناس لكى وانتى تستهلى كل حاجة حلوة ف الدنيا
    بحبك مهما بعدتنا الايام والسنين ….وبحب كلمة سلوتى منكم بحس وانتوا بتقولها انى بتاعتكم …
    انى احبك ف الله ….وافضلى فكرانى علطول ياسلمتى
    روحى يابنتى قلبى وربى راضين عنك …..
    ربنا يوفقك يارب ويسعدك دايما وابدا

Leave a Reply

