الصبح النهاردة وأنا في الطريق للجامعة ..
بنوتة صغيرة تقريبا خمس سنين ماسكة أيد ( أتوقع ) جدهـــا لأنه كبير في السن ,, بس كانت ذي العسل وماشية تتنطط ,,
جدها بيقول لها أنا عاوزك يا حبيبتي تبقى مثقفة وتقرأي كل حاجة حتى الجرايد والورق القديم ,,, عاوز دماغك تبقى كبيرة علشان معدش يضحك عليكي ولما تقفي تتكلمي الكل يسمعلك وتعرفي تناقشي اي حد :))))))))))))

والله من فرحتي بكلامة كنت هقول له مقدرتش أمسك نفسي من أني أسمعك لكن بجد أنت راجل محترم : ) … أنا فرحانة بيه جدا بالرغم أني يدوب مشيت دقيقة جمبة !!!!

المجد لكل جدوا مثقف  🙂

Leave a Reply

